Kuşkonmazlı Krep


Kuşkonmazlı Krep
Krep Tarifi:
Kepçenize göre 10-13 adet krep
  • 1 su bardağı su
  • 1 su bardağı süt
  • 2 su bardağı un
  • 4 yumurta
  • 2 tutam tuz
Tüm malzemeyi kitchenaid mutfak yardımcımda pürüzsüz olana kadar karıştırdım. Bu karışımı en az 1 saat  buzdolabında beklettim. Ocağı orta ateşte açıp yağladığım krep tavasının ortasına 1 büyük çorba kepçesinden birazcık az karışımdan döküp tavanın her tarafına krep likitini eşit dağıtıyorum. Her iki tarafını yaklaşık 2-3 dakika pişirdim.
Kuşkonmaz harcı
Teflon tavada riviera zeytinyağ veya mısır özü yağını ya da beceli kızdırın ve sarımsak ezicinin içinde ezdiğiniz 3-4 diş sarımsağı ekleyin kokusu yayılsın..
Cam konservede satılan beyaz kuşkonmazlardan her bir krep için yaklaşık 2şer adet yani toplamda 26 adet (bu kadar çok fazlaysa 10-13 krep yapmayın 6-8 krep yeterli olur dolayısıyla 15 kuşkonmaz yeterli olur) kuşkonmazı sarımsaklı yağın içine ekleyin ve birkaç kez çevirin. 
Kurutulmuş gurme domatesleri küçük küçük doğrayın ve kuşkonmazların üzerine ekleyin. 2-3 kaşık ya da göz kararı çiğ kremayı da tavaya ekleyin. Dilerseniz biraz toz parmesan ekleyin ama ağır olmasını istemiyorsanız parmesan koymayın hatta başta sarımsak dahi koymasanız olabilir. Zaten krema ve kuşkonmaz hoş bir aromaya sahip oluyor. En son, çok az tuz ve mutlaka taze çekilmiş karabiberi ekleyip ocaktan alın 1-2 dk soğumaya bırakın. Ocaktan alır almaz krebin içine sakın koymayın. Kenarda beklerken harcı çeşnir.
Fırına vereceğiniz servis kabını yağlayın, 2'şer veya 3'er kremalı kuşkonmazı krebin içine koyun ve rulo yapın. Üzerlerine bir miktar kurutulmuş domates ve şimdi toz parmesanı ekleyin. 
En son üzerine sprey zeytinyağı sıkıp önceden ısıtılmış fırına verdim 180 derecede 15-20 dakikada hazır oluyor.
Süslemek için fırından alınca üzerine taze kekik dalları koyup servis yaptım.
Ve tabi paşabahçeden aldığım 80'ler tarzında bakır renkli süs toplu kürdanlarla:)

Yorumlar

Popüler Yayınlar