Porchini Mantarlı Ev Yapımı İnce Hamur İtalyan Pizza


Porchini Mantarlı Ev Yapımı İnce Hamur İtalyan Pizza:
Pizza Hamuru için;

3 bardak un
1 yaş maya (küp)
1 tatlı kaşığı bal
1 tatlı kaşığı tuz
1 bardak ılık su

Bir kaseye ılık suyu koyduktan hemen sonra yaş mayayı ve balı ekle. Çözülsün, kıvama gelsin. Geniş bir çukur kapta unun içine tuzu ilave edip karıştır, harcın içine mayalı karışımı ekle ve yoğur. İyice hamur kıvamına geldikten sonra çukur büyük kapta kalsın ama üzerine nemli tülbent veya bezi ser, karanlık oda da 2 saate yakın beklesin. Ne yalan söyleyeyim hayatta benim öyle boş bekleyecek 2 saatim yok, 1 saat dayanabildim, çok acıktım çünkü. Yine de 1 saat sonrasında almaya gittiğimde epey bir kabarmıştı, yumuşacık hamur olmuştu. Tabiki kokladım mis gibi de mayalı hamur kokuyordu. :))) Bunu geniş bir alanda ki benim hamur açma ahşap yuvarlak minik sehpam bile var, bunu sürekli unlaya unlaya açtım. Yusyuvarlak oldu, hatta havaya girip şöyle frizbi çevirir gibi elimle de yuvarlayarak genişlettim. Fırını 250 dereceye önceden ayarladım buarada. Tüm malzemeleri yayınca çok sıcak fırına pizzayı vermek işin püf noktası. Ve de 1 hamurdan 3 ince hamurlu pizza rahat rahat çıkıyor!!!

Harcı için:

Kızgın teflon tavada bir miktar sızma zeytinyağını sonra dasarımsak püresi veya bir kaç diş ince kıyılmış sarımsağı soteledim. Aynı zamanda ılık su dolu bir kap içerisinde kurutulmuş porchini mantarları ıslattım, genişleyip yumuşadılar. Kırmızı şarap var ise, şaraba yatırmak mantarların lezzetini 10 misli daha arttıracak, söyleyeyim, her zaman mutfakta küçük şişe şaraplardan bulundurmak lazım. Neyse, 5 dakika da yumuşayan mantarları sarımsağa ekleyip, biraz da birlikte sotelemek lazım. Kokusu çıkınca altını kapat.

Buarada yağlı kağıda yuvarlak serdiğin pizza hamuruna, domates püresi veya hazır satılan soslardan kaşığın sırtı ile sos sür. Hatta bu sosu biraz daha aromatik yapmak istersen sosa bir tutam toz fesleğen de atabilirsin.Ama benim tecihim; yoğun aromadan yana! Yani; bir bardak domates püresinin içine 4-5 diş sıkılmış sarımsak, ve ince ince doğranmış taze fesleğen. Sosu iyice karıştır, sürmeden de karıştır ki sarımsak parçaları dibe çökmesin.Sosu  sürdükten sonra; mozeralla peynirleri(tercihen rendelenmiş satılanlardan) sosun üzerine serp. Ben; son katına da porchini mantarları tek tek tavadan alarak yerleştirdim ve fırına verdim. Sanırım, bunu bu aşamada yapmamak da alternatif bir yol. Daha yumuşak mantar tadı almak istersen de; hamur-sos-peynir üçlüsünü 7-8 dk çok sıcak fırına ver, mantarları sonra ekleyip 5-6 dk pişir. Bu da bir yöntem. Fırında bunlar pişerken; taze fesleğen yapraklarını altını kapatmış olduğum ve porchini mantarları aldığım tavaya ekle. Asla yeşil yapraklı bir şeyi pişirme! Yeşiller ölür! O yüzden ılınmış hatta soğumuş ve altı kapanmış tavaya ekle. 1-2 dk öylece kalsın; sarımsak ve zeytinyağı ile fesleğenler harmanlansın.. Fırından aldığın pizzanın üzerine 1-2 dk sonra da bu yaprakları ekle. Üzerine toz parmesan ve taze çekilmiş değirmen karabiber ile servis yap. Benim gibi acı sevenler de üzerine bir miktar acılı zeytinyağı ilave edebilir... Bon Apetitooooooooooo! 



Yorumlar

Popüler Yayınlar