Patlıcanlı Kiş


"Patlıcanlı Kiş":

Kiş Hamuru:
1 bardak un
75 gr tereyağ veya becel
1 tutam tuz
4 yemek kaşığı su
Patlıcan Harcı:
3 adet közlenmiş patlıcan veya hazır satılan kavanozda patlıcan içi
1 yemek kaşığı un
1,5 su bardağı süt
2 diş sarımsak
Tuz

Tereyağı veya beceli, kitchenaid robotuma koyduktan sonra tüm kiş malzemelerini ekliyor ve hamur yoğurucu ile birkaç dakika karıştırıyorum. Hamuru yoğurduktan sonra buzdolabı poşetine koyup veya streç filme sarıp 20 dk kadar buzdolabında dinlendiriyorum.
Teflon tavada tereyağını eritip unu ekliyor ve ikisini çok kısa süre kavuruyorum. Patlıcanı ve sonra sütü ekleyip 1-2 diş sarımsağı sarımsak ezici aletin yardımıyla (En iyisi Villeroy& Boch'da, paraya kıyıp almaya kesinlikle değer!) eziip patlıcanın içine ekliyor ve altını kapatıyorum. Bir kenarda ılınsın. Kiş hamurundan bir tutam koparıp merdane ile unlayarak açıyor ve tek kişilik tart kalıplaına yeleştiriyorum. Ortasını çatalla delip kenarlarını yüksek bırakıp ortasını derinleştirmek lazım.Klasik olan; önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında kiş hamurunun içine patlıcanlı harcı koyup pişiriyorum; yaklaşık 25 dakika kadar.. Çok kurumaması lazım. Son olarak da bir tavada riviera zeytinyağın içinde cherry domatesleri (yaklaşık 10 tane) bütün olarak koyup için 4-5 diş sarımsağı ezerek çeviriyor ve en son kuru kekik ekliyorum. Bu da ılındıktan sonra pişen kişin üzerine koyup servis ediyorum. Taze kekik dalları da eklenirse ayrı bir şık görünüm elde ediyorum. "Everything is marketing:))))"

Yorumlar

Popüler Yayınlar